solskenslördag





Såhär har min och Oscars mysiga lördag sett ut. Våren är framme och sommaren känns inte lika långt borta. Vi åt en god lunch med pappa och satt och pratade länge. Hann inom biblioteket också för att lämna tillbaka en massa böcker. Ikväll har vi laddat upp med Ben & Jerry och ska titta på Torkel i knipa. Fläsk-Doris är fin hon.

lycka


Norina för någon dag sedan.

Trots regnvädret tog jag mitt till stallet tidigt imorse och det var så värt det. Jag vaknar helt tidigt nu för tiden. Men det är bra för då får jag mycket gjort, förhoppningsvis. Hästarna var på bushumör idag i det blåsiga vädret och hade rodeouppvisning för mig i hagen. Hon gör mig så glad.

mer inspiration



Bilder från www.fashiontoast.com.

smoothie



Vårvärmen är äntligen här och solen strålar. Innan idag gjorde jag en övergod smoothie med ananas, mango, papaya, apelsin, havtornsbär och vaniljyoghurt. Den behövdes för att jag skulle bli pigg nog att ta itu med skolhögen som täcker mitt skrivbord. Nu har jag äntligen kommit igång med hästeriet igen. Jag är medryttare på ett underbar frisersto på fyra år, en kolsvart skönhet med vit stjärn i pannan. Imorse satt jag på henne för första gången. Hon var så mjuk och fin i steget, men hon måste bli mer känslig i munnen. Ikväll ska vi laga min favoriträtt, fetaost och spenatpaj, mums! Nu ska jag gräva mig vidare i plugghögen med sällskap av en kopp te. Snart är våren här på riktigt.

fashiontoast






Bilder från www.fashiontoast.com.

Favoritbloggen nummer ett. Hon bär upp alla kläder så otroligt fint, reser till olika platser och har en härlig blandning av alla möjliga sorters fotografier. Sånt här piggar upp när Skåne är grått, dimmigt och blåsigt.

vårfint från h&m


massa fina på samma plats


Denna fina bild kommer från www.weheartit.com.

Jag dör lite. Seriöst, banden till Siesta i år är så galet bra! Underbara Håkan, världens bästa The Sounds, The Kooks och Billie the Vision and the Dancers vill man bara inte missa. Åhh vad jag vill! Man kan alltid drömma lite i alla fall. Just nu sitter jag och skriver på en uppsats och dricker gott chai te. Förutom hemlängtan och saknad efter min fina pojkvän så är det bra. Till helgen ska jag äntligen titta på min medryttarhäst, kommer bli så kul. Nu blir det lite Simpsons och ännu mer te.

sunday



Tillbaka på skolan igen efter en helg på Österlen.
Helgen gick så himla fort. Det känns som jag bara var hemma och vände i dörren innan det var dags att sätta sig på tåget igen. Men helgen har varit härlig, kanske beror det också på att vädret har varit underbart. Jag hade en mysig fredag tillsammans med min älskling, sen har jag varit ute på Österlen hos några kompisar till familjen lördag till söndag. Det blev långpromenad vid havet och ängarna runt Kivik och Haväng och såklart mycket fotograferande. Jag skulle egentligen ha tittat på en medryttarhäst idag, men det blev flyttat till nästa helg så jag får se fram emot det istället. Just nu saknar jag min fina pojkvän. Önskar du var här.


RSS 2.0