doc italia

 
I torsdags var vi och åt på restaruangen doc italia i västra hamnen tillsammans med pappa. Det var supergod mat och mysigt med havsutsikt. Jag åt inbakad sparris med auberginekräm till förrätt, citronrisotto med kungsfisk, handskalade räkor och sommarprimörer till huvudrätt och tillsist en underbart god chokladfondant med hallon och amarettogrädde. Otroligt gott! Pappa hjälpte till att borra upp vår fina stringhylla i lägenheten, så det börjar bli allt mer hemtrevligt. Nu blir det pesto-pasta med mozzarella, babyspenat och tomat till middag och mys framför en bra film.

grillning vid havet


söndag

 
Idag ska vi bara ta det lugnt och förhoppningsvis grilla vid havet om vädret tillåter. Kvällarna är så fina nu. 

picknick i västra hamnen

 
Igår hade vi en supermysig picknick precis intill havet. Vi åt svenska jordgubbar och annat smaskigt. Vilken lyx att havet bara finns tio minuter bort med stadsbuss. 
 

biomys

Min mumsiga frukost härom morgonen.
 
Nypoppade popcorn och Iron Man 3 på g. Ibland får man mysa till det och gå på dejt tillsammans. Älskar att v har Jojo sommarkort nu i två månader och kan utforska fina Skåne. Imorgon blir det kanske en tur till Falsterbo/Skanör. Jag njuter av min lediga dag innan det är dags för jobb igen. Men jag stortrivs där verkligen. Ha en fin kväll!
 

livet som sambos

 
Jag älskar varje sekund.

sommarläsning

 
 
Jag älskar att försvinna in i Kate Mosse spännande parallelläventyr mellan förr och nu. Hon skriver så målande och vackert på engelska, plus att man får lära sig historia och geografi på en gång. Nu känns det verkligen att sommaren är här!

plockepinn

 
I lördags bjöd Oscar mig på en fantastiskt tapasmiddag på Plockepinn här i Malmö. Det var väldigt god mat, tips! Nu har det varit vi i 4 år, och förlovade i 1 år. Du och jag för alltid.

studenttider

 
 
Grattis min älskling till studenten! Nu är du fri. Jag älskar dig så obeskrivligt mycket. Min andra halva.


RSS 2.0