helg

Det har varit en seg och tråkig vecka men nu är det äntligen helg. Det blir en mysig blandning av plugg, vänner, träning och vila. Jag är glad att jag klarade en salstenta nu så jag kan fortsätta blicka framåt och fokusera på annat. Snart kommer Oscar hem och då ska vi ta en spontantripp till Köpenhamn för att titta runt och äta gott.

första november

Idag är det första november. Dagarna går så snabbt nu. Det är mycket att göra i mina två kurser, men det går framåt och det är väldigt intressant att läsa om kreativitet och samtalsmetodik. Det kändes både skrämmande och spännande att söka den sista kursen för detta programmet. Till våren läser vi vår kandidat och efter det kan vad som helst hända. Ska jag läsa vidare på universitetet? Ska jag försöka hitta ett fast jobb som beteendevetare? Ska vi flytta till en annan stad eller kanske till och med utomlands? Det är mycket tankar som virvlar omkring inne i mitt huvud just nu. Framtiden är spännande, men jag ska försöka att leva i nuet och ta vara på varje dag. Det hjälper inte att oroa sig och tänka på hur kort livet är, för då går man miste om livet som är nu. Det har mina kloka älskade föräldrar lärt mig. Kärlek till er.
 


RSS 2.0