rå epok

 
I lördags åt vi den godaste middagen från Rå Epok. Deras sushi är himmelsk! Jag åt 10 bitar med handskalade räkor, avokado, mayo och gurka, och sjögrässallad till såklart mmmm. För ovanlighetens skull blev det en sommarcider till maten, något som kan vara gott en gång sådär. Imorse innan skolan blev det några timmars jobb, vilket var superkul. Jag lär mig så otroligt mycket varje gång jag är där. Ser fram emot en rolig sommar med brukare och kollegor.
 
Äntligen är denna efterlängtade vecka här! Just nu är vi i full gång med grupparbetet. Det ska bli kul att redovisa vår undersökning på torsdag. Imorgon blir det tatuering nummer två som jag ska göra med mamma, så spännande! På onsdag fyller jag 21 år och på torsdag är lägenheten vår. Vilken lycka alltså! Och så är jag glad för systers skull som ska gå på den efterlängtade balen. Hoppas att solen tittar fram nu också, det hade varit underbart!

tapas och skogspromenad

 
Idag har vi varit en tur i skogen och grillat hamburgare. Solen tittade till och med fram emellanåt. Skönt med en ledig lördag utan plugg och stress. Igår lagade Oscar en fantastisk tapas-middag till oss med stekta pilgrimsmusslor, handskalade räkor, mozzarellasallad, ugnsbakade rödbetor med fetaost, grillad zuccini, avokadokräm, ostar, skagenröra, surdegsbröd och annat gott. Nu börjar det dra ihop sig inför flytten, det sista ska packas och saker ska slängas. På torsdag är nycklarna i vår hand, längtar!

slutspurten

 
Det känns verkligen att det är sista tiden innan skolan slutar. Om två veckor är vårt vetenskapliga projektarbete och redovisningen över, puh. Jag klarade statistiktentan vilket är det absolut bästa, vilken lättnad! Lite jobb blir det också mellan varven. Förra veckan var jag fem dagar på gymmet, helt underbart. Jag mår så mycket bättre då. Nu hoppas jag bara på att solen kommer tillbaka så man får njuta av värmen.

sommarvärme

 
Solen skiner (för det mesta) och vindarna är ljumna. Äntligen kan man slänga av sig vinterjackan och de tjocka skorna. De första dagarna på jobbet har känts superbra. Jag är så enormt tacksam som har fått detta jobbet. Det är en stor trygghet för mig och Oscar. Skolan går också bra, men jag går i spänd väntan på att få reda på hur det gick på statistiktentan. Den tiden, den sorgen/glädjen. Ikväll ska vi grilla vegetariska burgare här hemma, äta gottis och se någon bra film. Det är så mycket positivt som väntar nu med flytt, jobb, vänner, studenter och födelsedagar. Det väger upp allt det jobbiga gånger tusen. Det är så skönt att vi har några extra dagar ledighet tillsammans igen, i och med kristihimmelfärd. Lite lugn och ro innan det är dags för sista racet innan plugget slutar. Hoppas att det är fint med er alla som läser bloggen!


RSS 2.0