100 dagar kvar



Vilken lycka att hålla friheten i sin hand såhär. Nu är det bara 100 dagar kvar till studenten. Som jag längtar, även fast jag inte har en aning om vad som kommer hända sen. Men en sak i taget. Idag har jag varit på yoga för första gången, vilket var lite klurigt men härligt. Motivationen är inte på topp just nu, särskilt inte när det gäller skolan, men snart kommer våren och då brukar allt bli lite lättare.


ridning på morgonkvisten



Idag var det riktigt vårväder. Jag red två ponnys i ridhuset på förmiddagen, vilket var helt underbart. Ridning är en av de bästa sakerna som finns, att bara koppla bort alla tankar och fokusera på att arbeta med hästen. Nästa gång blir på lördag, längtar!


konst och firande



Idag körde familjen till helsingborg för att gå på dunkers och titta på konst. Jag och syrran åt en fantastisk vegetarisk paj med kronärtskockor, soltorkade tomater och annat gott med havet som utsikt. Det blev även ett besök på väla som bara blir större och större. Köpte present till pappa som fyller år nästa fredag. Efter att ha piffat till sig lite snabbt gick vi ner mot stan på kvällen, nämligen till restaurang stortorget för att fira att pappa har blivit proffesor i medeltidsarkeologi. Det var en väldigt rolig och mysig kväll med god mat som alltid.


på önskelistan just nu


Jag har kärat ner mig totalt i ittallas kollektion taika. En mugg och skål i varje färg hade inte skadat att ha hemma i köksskåpet. Frukost hade blivit så mycket roligare med lite färg och sagolika mönster. Ni ser dom också på österlenbilderna några inlägg längre ner.


brunch och bokrea




Igår morse dukade jag och oscar fram brunch framför favoritbrasan och tv4morgon. Sen tog vi en sväng på bokrean och jag fyndade en dag som har gått på bio nu. Helst hade jag velat läsa den på engelska med sextio kronor gjorde det ganska värt det ändå. Snart ska jag bege mig mot universitetet för studievägledning. Ansökningsdagen närmar sig och mina tankar är som i en storm just nu, huller om buller. Kanske blir jag lite klokare inför framtiden efter det här.


tre dagar på österlen









Jag och Nellie tog oss ut på österlen i söndags för att njuta av naturen, hjälpa till med renoveringen av huset, klappa om hästarna, hälsa på grannarna, övningsköra och annat mysigt. Det är alltid lika härligt att komma tillbaka till sitt barndomshem och känna all nostalgi. Det blev mycket läsande och kortspel framför den öppna spisen. Efter två dagar i simrishamn tog vi oss vidare till kivik för att sova över hos våra vänner där. Det kändes som att vara på en avslappnande spahelg. Vi läste, gick rundor med hundarna, drack massa te och pratade. Allting var så ljust, vackert och lugnt. Jag ville nästan inte åka därifrån. Dom bor så otroligt vacker med grönska och havet omkring, lantlig och ljus inredning där väggarna är målade i ljus turkos, olivgrön och lavendel. Det slitna trägolvet passar perfekt till resten av det charmiga huset. Det är högt i tak och färger som gult och marinblått på mattor och möbler blandas med färgglada tulpaner som står i de olika rummen. Såhär vill jag bo, där man känner sig fri och inspireras för fullt och vill vara kreativ bara av att vara hemma.


en runda på stan i regnet



Idag blev det som sagt en runda på stan i regnet för att fixa lite ärenden och fika med elly på espresso house. Vi bytade till oss nya iphoneskal när vi lämnade in tre gamla tegelstena som bara låg i en låda här hemma. Det är bra att ha fram tills att mitt skal från society6 har kammit över atlanten. Väl hemma hade pappa handlat goda macarons till oss som vi kunde mumsa på. Melodifestivalen gick på i bakgrunden här hemma och även fast jag inte är särskilt insatt, så kan jag inte annat än förvånas över svenska folket som skickade vidare ranelid.


dimmig lördagsmorgon


Några morgonbilder från stallet.

Dimman låg som ett täcke över lund imorse när jag gick hemåt. Igår åkte jag hem till oscar, vi lagade tacos och tittade på sista sagan om ringen. Nu sitter jag här med en skål musli framför mig, några tända ljus och läser tidningen. Idag blir det full rulle på stan med ärenden och fika och ikväll är det dags för melodifestivalen. En riktig toppenlördag helt enkelt.


namnsdag



Tjugo gnäggande hästar, strålande sol och stallpyssel, vilken underbar start på dagen. Det blev ingen ridning idag, men imorgon är det äntligen dags. Ikväll har vi lagat god laxsoppa med broccoli och tittat på grimm och walk the line. Nu blir det sängen nästa!


kärlekens dag



Snön ligger djup och vacker här uppe på internatet. Senare blir det filmkväll (trassel!) och plugg som vanligt. Imorgon är det sista skoldagen för mig, sen väntas en veckas sportlov fyllt med bland annat ridning, vänner, mysiga fikor, plugg, filmtittande och utflykter till österlen. Förresten, följ gärna med på instagram, mrjulia heter jag där. Beroendeframkallande, eller vad? Ha en fin alla hjärtans dag!


söndagspromenad i skogen



Idag blev det en vända till skrylle där vi gick hundslingan på 5 km. Det var faktiskt väldigt härligt när man väl kommit fram till den vackra, vita skogen. Nu blir det plugg och sen film framför brasan.

iphone 4S + veckans instagram












Idag blev jag med 4S, så äntligen kan jag beställa någon av de fina skalen! Det blev även en runda på konsthallen med syster och lite fina fynd på stan, bland annat en tygpåse med mustaschtryck. Ikväll blir det melodifestivalen och barnpassning. Nu ska jag färga håret rött på syrran, ha en fin lördag!


åttonde februari




Bilder från bland annat lylaandblu, weheartit, boyengirl.

skaltips








Som vanligt fastnar man med massa annat fint när man har viktigheter för sig egentligen. Har suttit och kikat rundor efter snygga iPhoneskal på society6.com. Här är några av mina favoriter, men det finns över tusen andra motiv att välja på. Nu blir det sängen nästa med vovven intill och en bra bok framför näsan.


helgen i bilder





Några bilder från instagram de senaste dagarna. Ännu en underbar helg har passerat och jag längtar redan till nästa. First aid kit var magiska och fick håren på armarna att resa sig. Igår blev det en tur på stan, glassbakande och filmmys. Fick finaste presenterna från oscar igår, favoritchokladen och en tidning. Så himla snällt! Snöflingorna dalar ner utanför fönstret här. Vintern kan vara rätt vacker ändå.


lyckodag



Blandade bilder från weheartit.

Och så var det februari. Idag har varit en sån där ovanlig lyckodag. Jag har fått gjort massa bra saker, känt glädjepirr i magen inför framtiden och solen har strålat glatt. De här lediga dagarna är inte helt fel ändå. Imorgon blir det first aid kit för hela slanten.



RSS 2.0