en dag hemma på österlen

 

djur är livet


 

hundpassning

Svea har bott hos oss en vecka snart och hon verkar trivas. Det är inte så bra dock att ha stor hund i vår lilla lägenhet när Oscar är allergisk men det har funkat helt okej. Det är roligt för Malva i alla fall att få ha lite hundsällskap. Jag älskar att hösten äntligen har kommit och att man kan gosa in sig i tjocka tröjor, halsdukar, vantar och snygga jackor. Det är ganska mycket i skolan just nu, men det blir mysigare med tända ljus, goda mellisar och lugn musik. 

förra veckans äventyr

 

onsdagsmorgon

 
 

äntligen höstfärger


söndagsmys

Ännu en mysig morgon på balkongen. Det har varit en rolig helg med utgång, dans, skratt, musik och kramar med fina vänner. Idag tar vi det lugnt här hemma och jag läser igenom kapitel inför nästa veckas litteraturseminarium med lana del rey i bakgrunden. Är så glad att skolan har kommit igång igen och att jag har klarat av omtenta nummer ett så jag kan slappna av igen efter en sommar fylld av stress och skolångest. Nu är det bara att se framåt och kasta sig in i nya spännande äventyr!

en lugn lördagsmorgon

 


bananpannkakor

 
Några glimtar från nya lägenheten! Jag trivs så bra nu när vi har mer plats. I förrgår var jag och pappa en tur på Ikea och jag köpte hem en spegel, köksstolar, en bänk och lite annat. Nya favoritplatsen i lägenheten är på vår inglasade balkong som jag har fyllt med växter. Precis utanför har vi ett stort vackert träd som fortfarande håller sig grönt så det blir vackra ljusglimtar när solen strålar igenom. Väldigt lugnande för själen. Nu ska jag göra bananpannkakor igen, det är ju så gott att börja dagen så!

dubbel skolstart

 
Äntligen är skolan igång igen och såå kul det är att läsa ny kurslitteratur, få nya lärare och att lära känna nya människor i kurserna. Jag trivs redan jättebra och hoppas att det kommer bli en rolig höst. Nu ska jag ta tag i lite plugg innan två tjejkompisar kommer över på middag ikväll.


RSS 2.0