22 år

 

london älskade london

 
Vilka fantastiska dagar vi har haft tillsammans i favoritstaden. Vi har ätit god mat, tagit det lugnt på hotellet, fikat i hyde park, tittat runt på museer och shoppat på oxford strees bland annat. Det bästa av allt har varit att bara få spendera ledig tid tillsammans, att pussas och kramas, prata och skratta.

sommarkänslor


mysig måndagsfrukost

1. Underbar måndagsfrukost. 2. Att rädda sförvirrade sniglar i regnet på cykelvägen.
 
Efter en underbar helg på karnevalen med vänner, pojkvän och syster är det dags att ta tag i pluggkaoset. Nu är det nästan bara två veckor kvar till skolan är över och sommarjobbet börjar. Det har varit den tuffaste terminen på universitetet hitills, men jag ska klara den.

lundakarneval + panda da panda


london igen

 
Igår bokade jag och Oscar flygbiljetter och fyra nätter på hotell i vår älskade stad för att fira vår 5 års-dag och min 22-års dag! Vi ska bo i en ny del av staden vilket ska bli superspännande, bara 2 minuter från underbara Hyde Park. Vi kommer inte kunna göra något i sommar för allt jobb, så detta får bli vår romantiska sommarweekend. Om bara några veckor åker vi, så så så kul det ska bli!

grillkväll med vännerna


favvodrickan

 
Är helt såld på aloe verad drycken som kom ut för något år sen, speciellt den med mango. Känns väldigt fräsh och den är helt utan konserveringsmedel och sånt där onaturligt. Nu när man har fått ett smakprov av sommarvärmen känns det iskallt när temperaturen går ner på 13 grader. Längtar tills man kan gå barbent och i linne igen. Nu är det dags att cykla till gymmet!

middag på toyo

 
Igår bjöd Oscar mig på Toyo som är en nyöppnad asiatisk restaurang nära Stortorget. Det var helt okej mat, men curryn jag valde hade stora barkbitar av kanel i sig så det kändes som när man får sand i pastasalladen på stranden. Men supergod drink och mysig stämning. Sen satt vi en stund på Hercules innan det var dags att ta sig hemåt. En supermysig kväll helt enkelt. Idag är planen att plugga, träna och sen grilla med några vänner ikväll. Hoppas att solen kommer fram ordentligt framåt dagen så man kan passa på att sola lite i fönstret också.

en underbar valborg

 
Vilken mysig valborg vi hade. Jag pluggade och tog det lugnt hemma fram till tre sen mötte jag upp systern min för att grilla ute i trädgården. Sen träffade jag lite andra kompisar och mötte upp Oscar, det blev verkligen en supermysig kväll. Idag har varit en tvätt och städdag. Tänk att det snart är helg igen, veckorna bara flyger fram. 


RSS 2.0