sista september

 
Försvinner in i plugget dessa dagarna.

kärt återseende

 
Äntligen fick jag gosa med lilla Chili igen, det var nästan fyra månader sen sist. Nu ska jag sätta mig och få ihop det sista av sammanfattningen, sen imorgon blir det till att försöka få in allt i huvudet. 

plugg och jobb

 
Hektiska dagar, plugg varvat med jobb. Men det är så skönt att tjäna egna pengar och slippa oroa sig över hyra, mat och annat. Om en vecka är det dags för terminens första tenta. Attans vad snabbt tiden går. Bästa sättet att slappna av är att komma ut i naturen med Malva, eller ta det lugnt framför en bra film med Oscar. Just nu käkar jag en smarrig pasta innan det är dags att ta bussen till jobbet. 

mortal instruments

Morgonsmoothie med banan, ingefära, kanel, mango, äpple, apelsin, jordgubbar och hallon, puh!
 
I förrgår var jag och Nellie på bio för att se Mortal Instruments. Den var så himla bra! Nu har jag beställt hem alla böckerna på engelska i pocket, ska bil så kul att läsa serien. Ikväll ska vi gå på bio igen för att se Monsters Inc 2 som vi har väntat på i elva år. Självklart med svenskt tal hihi. Annars pluggar jag mest och försöker förbereda mig inför tentan som är om mindre än två veckor. Heja heja.

nike free run 5.0

 
Idag mötte jag upp Nellie och pappa på Emporia för att titta runt lite. Eftersom jag är i stort behov av nya löpskor kunde jag inte låta bli att äntligen köpa efterlängtade nike free run! Det är värt pengarna eftersom att mina leder är så pass dåliga och jag behöver bra stöd. Och så har jag köpt biljetter till två konserter i höst, The Sounds och Panda Da Panda woop woop!

köpenhamn

 
Äntligen är min älskade syster hemkommen! Vi körde över till Kastrup igår och mötte Nellie vid arrivals. Mycket glädjetårar blev det. Efterom hennes flyg var försenat så hade vi några timmar på oss att åka in till Köpehamn och gå på Ströget och titta runt lite. Fantastiskt väder! På kvällen bjöd pappa ut oss på Stortorget där jag åt en supergod räkmacka. Jag är såå glad att du är hemma, världens bästa syster!

höstdagar


träningslängtan

 
Idag har plugget gått superbra för en gång skull. Tror det var för att jag bytade miljö och satte mig på ett mysigt café i några timmar, istället för att sitta ensam där hemma. Märkte även det när jag kom hem, hur mycket bättre jag fokuserar om jag sitter vid skrivbordet istället för i mjuka soffan. Tänk att miljön påverkar ens fokus och stämning så mycket. Nu läser jag dagens sista kapitel om attraktion och halvtittar lite på när Sverige spelar i bakgrunden.
 
Som sagt så är min kropp inte på min sida just nu (det har den inte varit på hela sommaren), men imorgon ska jag försöka gå en liten powerwalk med Malva och känna av hur orken är. Förra tisdagen provade jag att springa i tio minuter på löpbandet och då blev jag extremt illamående, kräkfärdig, yr och skakig. Så har det varit varje gång jag har försökt göra något aktivt i sommar. Förhoppningsvis kan jag i alla fall träna genom att gå, annars blir jag tokig. Jag saknar känslan av endorfiner och träningsvärk. Det är något som inte stämmer och läkaren kan inte hitta vad. Det värsta av allt är att jag är så extremt trött hela tiden. Kan somna mitt på dagen i flera timmar och orkar inte fokusera särskilt länge på skolan innan all ork försvinner. VIll bara vara pigga, friska, glada Julia igen.

ta vara på varje dag

 
Om en vecka kommer min älskade syster äntligen hem igen från andra sidan jorden, som jag längtar! Idag har jag läst lite (energin är inte på topp pga sömnproblem), gått en runda på stan i det soliga vädret och snart kommer Oscar hem från jobbet. Då ska vi laga ricotta- och spenatfylld canneloni med mozzarellatäcke, mmmm, och titta på zombieland (kommer dock blunda den mesta tiden hehe). En perfekt myslördag!

norah jones, plugg och hemmapyssel

 
Lite fler bilder från min dag, Älskar att pyssla och inreda lägenheten, det är så mysigt. Ser till att verkligen ta det lugnt idag, göra saker som gör mig glad och trygg, i min egen takt. Som att mysa med Malva och gå på promenader i solen, duscha varmt och länge, dricka te, äta det jag är sugen på (svenska äpplen mmmmm), lära mig nya saker om människor och livet i kurslitteraturen, köpa blommor, städa, lyssna på Norah Jones och prata med pappa på telefon (och med mamma och syster på skype ikväll wiee). Längtar till min älskling kommer hem från jobbet, då kan det inte bli bättre. Så mysigt med fredag, det var ett tag sedan jag kände mig såhär pysslig och harmonisk!
 

höstmys

Äntligen är min favoritårstid här. Det är så underbart med höstkalla, friska morgnar med sol och löv i eldiga färger, te i massor, filmkvällar när regnet slår mot fönstret, fikor och annat mys. Nu blir det fullt upp med plugg resten av helgen, det är så kul!

skolstart


Andalusien

 
Veckan i Spanien har varit helt fantastisk med massa bad i pool och hav, god mat, sol och värme, skratt och dans. Idag började skolan igen och det känns skönt att komma tillbaka till vardagsrutiner. Dags att sluta slöa och ta tag i plugget!


RSS 2.0