ledighet

 
Sommarveckorna går så snabbt nu. Denna helgen är jag tack och lov ledig så jag får tid till att andas och plugga. Solen skiner och det är 26 grader ute, så underbart. Njuter av solvarma körsbär och känner in lugnet i lägenheten. Ikväll ska jag tentaplugga och försöka samla energi och kraft inför en lång arbetsvecka. 

flytt

 
Om en eller två månader (beroende på om någon kan ta över vår lägenhet snabbare) flyttar vi till en tvåa i samma hus och det känns helt fantastiskt. Både för oss och Malva. Mer plats, ett sovrum, ett förråd, en inglasad balkong, större kök osv. Det ska bli så mysigt att börja packa så smått och sen inreda en ny lägenhet tillsammans. Det blir en nystart på något sätt. Sen får vi ha inflyttningsfest och mysiga middagar framöver när vi äntligen har plats. Annars går tiden mest åt till att jobba just nu, men denna veckan blir det till att sätta igång med tentaplugget också. Det är bara så svårt att börja när det är så mycket att man nästan blir handlingsförlamad. Igår fick jag någon konstig sväng av en en-dags-maginfluensa eller vad det nu var, så jag blev jättedålig och blev hemskickad från jobbet. Snälla pappa körde och hämtade mig så jag slapp sitta på bussen. Idag var jag också tvungen att stanna hemma så jag säkert är frisk, vilket är bra för jag känner mig fortfarande svag och konstg, men imorgon blir det till att återgå till jobbet. Nu ska jag njuta av dagen, göra bananpannkakor och gosa med min Malvis. 


RSS 2.0