Nov. 18, 2011




Nu när det är dags att köpa julklappar till nära och kära så är favoritsaker.se ett superbra tips för de som är inredningsintresserade. Nu kommer snart min underbara pojkvän hit. Ha en fin kväll!


inredningsdrömmar


Ta en titt på dessa ursnygga motiven från Lisa Bengtsson här. Dom finns som kuddar, planscher osv.

I pluggpauserna håller jag på att skriva ner min önskelista inför årets jul. Jag har hittat massor av fina inredningsbloggar och hemsidor där man bara vill beställa hem allt och flytta hemifrån bums. Jag längtar verkligen efter att få pyssla och göra i ordning en egen lägenhet. Så nu kommer det antagligen poppa upp ganska mycket inredningsinspo fram över på bloggen. Ikväll blir det laxmiddag och filmmys hemma och imorgon väntas Köpenhamn och Ludovico Einaudi!


wild at heart






Blomsterhandel i Notting Hill.

Imorse låg det vit frost på hustaken och gräset krasade under skorna på morgonpromenaden. Idag är en sån dag när jag drömmer om allting och ingenting på samma gång. Nu väntas plugg och mysdag med syster.


black and white




Lite bilder från Portobello Road, London Aquarium och Brittish Museum. Världskartan är ett bord som så gärna hade fått stå i mitt framtida vardagsrum. Vi såg också bord och stolar med Londonkartan tryckta på sig på ett loppis vid Hackney Road där vi bodde. Tänk så kul att sitta och titta på den vid frukostbordet med familjen och disskutera allt man vill göra och vart man ska åka tillsammans. Jag har blivit med polaroidkamera också, fast den är från Covent Garden. Dyrt som attans och filmerna kostar skjortan, men det är värt det tusen gånger om. Kameran har kvar tjugo år gammal film i sig som fungerar. Det är så häftigt att se fotot framkallas direkt i handen på en och se hur motivet träder fram allt mer. Annars blev det inte så mycket shoppande. Presenter till familjen förstås, några plagg från Primark och sen mest inredningssaker. Favoriten är en affisch med Breakfast At Tiffanys som ska pryda en stor vit vägg när jag flyttar hemifrån. Tänk att man kan längta så mycket efter att få inreda och pyssla.

portobello road






En lördag åkte vi till Notting Hill för att gå längst med fina Portobello Road. Vintageaffärer, secondhandbutiker och loppisbord fanns överallt omkring oss och det såldes blommor, mat ifrån alla världens hörn och massor av böcker och vinylskivor. Jag köpte mitt favoritchoklad, mumsiga elefanter med nötkräm i för ett toppenpris. En marknad som är ett måste när man är i London helt enkelt. Nu ska jag fortsätta med svenska och filosofi, sen väntas en mysig kväll med familjen och min underbara pojkvän.

novemberlov och annat mys



Mysiga fikastunder på favoritstället vid The Serpentine (en stor damm i Hyde Park).

Efter massa pluggtimmar tog jag mig äntligen tid att ladda över bilderna ifrån Londonresan. Nu är dom även på väg hem till min brevlåda. På fredag ska jag framkalla engångskameran också, så det bilr en hel del roliga bilder. Det finns så himla mycket fint och underbart att skriva om våra två veckor, så det får bli i olika delar precis som förra året. Om jag har räknat rätt så är det bara en månad kvar till jullovet nu ungefär. Det är så obeskrivligt skönt att min sista hösttermin i Östra Ljungby snart är över. Jag har varit duktig och fixat praktik till våren nu i veckan på ett stort dressyrstall utanför Lund. Det kommer bli helt fantastiskt att vara i stallet och rida grymt fina hästar i sex veckor. Igår firade jag tjugonio månader med världens finaste kille. Jag älskar dig så mycket att jag spricker.


RSS 2.0