London - del 2

Godmorgon på er!
Jag har varit uppe sen länge eftersom att jag har varit hos tandläkaren. Halva munnen är helt avdomnad av all bedövning, så nu får jag inte äta på flera timmar. Här kommer lite fler bilder från resan. Jag längtar tillbaka så mycket när jag tittar igenom alla bilderna!


Det här var första gången vi fick sitta längst fram där uppe i en dubbeldäckare. Det kändes lite läskigt i början innan man hade vant sig vid att trafiken kör tvärtemot vad den gör här i Sverige.

Varm choklad i Hyde Park.

"Åh titta en ekorre!" Jag var jätteglad och försökte få en bra bild innan den försvann in bland buskarna.

Men sen kom den lite närmre haha, jag är ju van vid våra livrädda ekorrar i Sverige.


Ännu mer varm choklad och härliga promenader i Hyde Park. Det var helt perfekt att åka under denna årstiden i november, det var lagom varmt och man orkade titta runt utan att svettas ihjäl som man gör på sommaren.


Efter mycket letande så hittade vi tillslut stallen, fast det var stängt just den dagen och det kostade runt 700 kr att skritta en timme runt parken. Det kändes inte riktigt värt det om man vill rida på riktigt. Det var häftigt att se ett litet stall mitt inne i en sådan stor stad, bland vanliga hus och lägenheter.


Vi var inne på National History Museum för att kolla på urtidsdjur och dinosaurier. Dom hade byggt upp en mekanisk t-rex som såg väldigt verklig ut. Det var lite läskigt när man stod nära och den visade sina stora tänder och morrade.


Några kvällar var vi ute på puben tillsammans med Anja (Oscars kusin som vi bodde hos) och hennes kompisar. Denna kvällen var det Halloween-kväll på en av pubarna som låg i närheten.


En kväll var vi bjudna på middag hos några andra av Anjas kompisar. Vi åt supergod sushi som vi gjorde själva! Dom hade två bulldoggar, en liten söt valp och en äldre som dregglade slem och snarkade. Det var en väldigt trevlig kväll, till och med jag vågade prata ganska mycket engelska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0