London - del 3

Det jag älskar med London var att alla var så spontana, positiva och hjälpsamma.
Man hittade på saker hela tiden tillsammans. Blev det en vanlig hemmakväll till exempel, så gick vi och hyrde film och köpte godis. Det var socialt hela tiden och man hade aldrig tråkigt en sekund.


I närheten av Anjas lägenhet fanns det en gigantiskt övergiven kyrkogård med gravar från flera århundraden tillbaka där folk joggade och rastade sina hundar. Det var ganska mörkt där inne och lite obehagligt med de krossade, öppnade och bortglömda gravstenarna som fanns överallt. Helt klart ett häftigt ställe för fotografering.


En solig morgon var det en bondmarknad inne på en skolgård där dom sålde allt från grönsaker, fisk och choklad till sylt och bröd.


En av de bästa sakerna vi gjorde var att åka ut till en stor ridskola som låg bara en kvart ungefär ifrån Anjas lägenhet om man tog buss. Jag blev så ridsugen när jag var där. Hästarna hade det fint och stallen var stora, men de stod på stengolv utan halm vilket verkade lite konstigt. Det var många gröna hagar och där fanns ett stort ridhus och flera padockar. Man kunde till och med hyra egen stallplast och ha sin egen häst där, vilken dröm!

Och så lite mer pussbilder såklart.




Vi var även på Brick Lane, tyvärr var där bara stormarknad på helgerna men där fanns massor av folk ändå. Det var inte lika mycket turister som i Camden, vilket var ganska skönt. Där såldes allt från mat från hela världens olika hörn till gamla batterier och cyklar. Där fanns en cool mathall där det fanns massor att välja på. Jag käkade en riktigt god fiskgryta med nudlar till och så fick vi svensk fanta!


En eftermiddag när solen höll på att gå ner så hyrde vi en trampbåt i Hyde Park. Det var en stor svan som försökte attackera vår båt, det var faktiskt läskigare än vad det låter. Jag trampade såklart hela tiden hehe.. Nej, jag var mer upptagen med att fotografer allting i det vackra ljuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0