Animals Inside Out





Imorse var vi på Borough Market och handlade goda saker inför kvällens middag, bland annat en kronärtskocka, två sorters ostar och ett fantastiskt surdegsbröd. Vi passade på att äta lunch här och för mig blev det hemmagjord falafel. Tyvärr var den inte lika god som "hålet i väggen" hemma i Lund, det slår allt. Mätta och belåtna så tog vi tunnelbanan till South Kensington och Natural History Museum. Där är just nu en utställning om djurens anatomi som var väldigt häftig. Det mest intressanta var en get där man såg hennes tvillingar ligga inne i magen. Det såg ut som dem sov, med sina små vita mular och minihovar. Man kunde även se en elefants uppbyggnad, och den var inte liten kan jag säga. Jag har nog inte riktigt förstått hur stora elefanterna verkligen är förrän nu. Man fick tyvärr inte fotografera där inne, men jag rekomenderar verkligen att se den om ni är i London.


Kommentarer
Postat av: Faster Lotta

Jag älskar surdegs bröd! ;D

2012-07-10 @ 19:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0