Shoreditch Dog Show, Flower Market

I söndags tog vi oss till Colombia Road Flower Market, en bit hemifrån i närheten av Brick Lane, för att äta brunch och titta runt i mysiga vintageaffärer. Oscar åt en spansk frukost och jag åt crossiant och nektarin. Hela gatan var som vanligt fylld med blommor och härliga människor. Det är en av mina favoritplatser i London. Varje söndag fylls hela gatan med musik, skratt och god mat. Det finns även en stor bokmarknad en bit därifrån. När klockan närmade sig två så var det dags för oss att åka till Shoreditch Bark Dog Show där vi hälsade på hundra viftande svansar och såg alla möjliga sorters raser. En av vovvarna hade bara tre ben och var hur underbar som helst, så den fick massa extra gos. Gissa om jag saknade lilla Malvisen och fina Chili hemma i Sverige. Om ca en vecka får jag pussa på dom igen. Efter att ha hejat på dom sötaste hundarna i de olika kategorierna "mest viftande svans" osv mötte vi upp Oscars kusin Anja som bor i London, hennes pojkvän Micha, Oscars andra kusin Anton och hans flickvän Johanna på en pub i Covent Garden. Sen åt vi tapas på en mysig restaurang innan det var dags att skiljas åt. En underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0