St Pauls Cathedral



Idag satt jag länge i parken här utanför och filosoferade, skrev ner mina tankar, läste i min engelska deckare, klappade lösa hundar och tittade på alla människor som gick förbi. Allting kändes så stillsamt och vackert just då. Det är en av de saker som jag älskar mest med London. Att man ena sekunden kan vara inne mitt bland affärer och busser, och sedan andra sekunden gå in i en grön park där lugnet omfamnar en direkt. Vägen till bussen är så mysig. Vi går förbi massa kanalbåtar som har trädgården på taken med allt från tomatplantor till blommor i alla möjliga färger. Många av båtägägarna är barnfamiljer där deras hundar är med på äventyret. Vi träffade ett par på en av båtarna för någon dag sedan som hade en valp som dem hade haft i en vecka som redan var med på båten. Snacka om perfekt hundliv, att få se världen på det sättet och träffa alla möjliga människor och djur. Det märks tydligt att dessa "båthundar" är vana vid folk. Efter det så åkte jag till Hackney Station för att titta på ett mindre Primark och lite andra affärer, men där var inget fint. Istället åkte jag vidare till St Pauls Cathedral och Top Shop som ligger där intill. Sen mötte jag upp Oscar efter jobbet och så lagade vi middag hemma och tog det lugnt. Supermysigt!


Kommentarer
Postat av: Faster Lotta

Inte så långt bort men en helt annorlunda värld ...

2012-07-10 @ 19:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0