första veckan i london

!


Det har varit en aktiv och spännande första vecka i fina London. I måndags började Oscar jobba på Fifteen och hade turen att träffa Jamie redan första dagen. Innan dess har vi gjort allt från att vara på bland annat London Zoo, Borough Market, Brick Lane, Hyde Park, Tate Modern, Mudchute Farm och Oxford Street till att besöka våra smultronställen från de andra två åren vi har varit här. Lite shopping har det blivit också nu när jag har varit själv om dagarna. Köpte två linnen på trevånings Top Shop, ett linne på H&M och så present till systern min på Urban Outfitters!!


Igår kväll bjöd min älskling mig på Jamies Italian och det var supermysigt. Till förrätt åt vi rökad mozzarella i en slags chilikryddad risboll. Till huvudrätt tog vi varsin fantastisk pasta. Sen avslutade vi det hela med varsin efterrätt. Oscar tog sin favorit, pannacotta, och jag tog en varm brownie med äkta vaniljglass till. Gissa om vi rullade hem hihi.. Ikväll flyttar vi ifrån Oscars kusins hus och istället kommer vi hyra en lägenhet i ca tre veckor precis intill Victoria Deer Park och en vacker kanal. Det känns overkligt att vi är här tillsammans i favoritstaden.

På lördag ska Fifteen ha en Street Market och Oscar ska jobba hela dagen. Jamie kommer dit, det kommer vara musik och massa olika sorters mat. Såklart så ska jag agera paparazzi. Nästa vecka ska jag ta mig till stallet i Lee Valley och förhoppningsvis bli gratis medhjälpare på hästarna, oh yeah! Jag har sån extrem djurabstinens nu när jag inte har lilla Malva med mig, så jag hoppar av förtjusning när kvarterets katt vill komma fram och gosa en stund. Vilket ovanligt långt inlägg det blev. Just nu sitter jag på Starbucks och dricker en raspberries & apples-water, mums! Om några timmar ska jag möta upp min man efter jobbet och pussa sönder honom. Ha det fint, ta hand om varandra och njut av sommarledigheten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0