sjuk

 
Just nu mår jag värre än i somras. Jag är illamående hela tiden, kräker, har starka smärtor nere i magen, är trött, svag och orkeslös, skakar (och i värsta fall så svimmar jag) så fort jag anstränger mig lite fysiskt osv. Det har pågått sedan april och igår sökte jag hjälp på vårdentralen en andra gång för att se om jag kan få någon hjälp. Som tur var hade jag en bra läkare som ska starta en större utredning på mig. Jag klarade bara av att fylla ett rör med blod igår, sen svimmade jag. Måste tillbaka dit i veckan för att ta fler blodprov. Är så orolig över vad det kan vara. Orkar inte med att jobba parallellt med skolan längre, det är knappt så att jag orkar skolan heller. Jag ska vara hemma resten av veckan och försöka bli lite bättre genom att vila mycket. Sjuk i kroppen och mycket tankar i knoppen. Vill bara vara frisk. Är så ledsen över att inte ha kunnat göra något aktivt eller kunnat träna sen ett halvår tillbaka. Inombords klättrar jag på väggarna här hemma och vill bara göra något så härligt som att gå en lång och rask promenad med Malva, jogga en runda och känna svetten och adrenalinet pumpa, åka till stallet och rida, vara med vänner, dansa osv. Just nu går all energi åt att orka att läsa i kurslitteraturen. Kan inte njuta av Oscars goda mat ordentligt för jag är spyfärdig och illamående hela tiden. Nu har jag väl klagat färdigt... Det finns så mycket människor som har det tusen gånger värre än mig. Men jag kände att jag behövde skriva av mig, det är ju trots allt min blogg, och min plats att få ventilera min tankar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0